söndag 13 november 2016

Bokmal och dekoration...






November redan och med november kom vintern pang bom, löven har inte hunnit falla av träden ännu så det ser lite märkligt ut med med löviga träd och orangea löv nere på den snöiga marken. Här kom det så mycket snö så i ett träd nedanför vårt kök gick grenarna av och ett helt stort skatbo ramlade i marken, hoppas de kan bygga ett nytt för de är intressanta att betrakta skatorna. Genast med snön infann sig också julstämning så tidigt, från pumpor till pepparkakor över ett dygn. Har börjat samla på mig gamla vackra böcker bara för syns skull som rekvisita och dekoration, hittar dem på antikvariat och struntar i titlar utan går bara på utseende. Den här röda boken om Robinson Crusoe blev jag riktigt kär i den har ett omslag i vacker Art Nouveau stil, en av mina favoritstilar. En riktig pärla i mitt tycke för bara trettio spänn. Favoritblommor och grönt för tillfället är Julros, Vaxblommor, Ormbunkar, Protea, blommande Eukalyptus och mossa. Ha en fin söndag och vecka som kommer!

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, hos dig gick det med rekordfart att få vinter. Jag tycker det räcker med kylan, behöver inte en massa snö också.
Kram Mamma C

Meta sa...

Ja fy så mycket snö ni fick mannen var där och körde buss det blev lite kaosaktikt ett tag med folk som skulle med färja Puh Tur man inte var med.
Så härlig bilder och såna böcker hade jag åxå pippi på ett tag
Ha nu en fin och skön början på veckan
Kram Meta

Hajan sa...

Så underbara bilder du är en riktig mästerfotograf.
Oj.Oj toppen fina bilder.

kram Harriet

HWIT BLOGG sa...

Ja visst är det snabba ryck! Och nu är det höstigt och mörkt igen...jag letar efter trassliga ljusslingor i förrådet :)
De första hyacinterna är inhandlade, gick inte att motstå...
Önskar dig en skön kväll!
Kram från Titti

lenaiwales sa...

Jag hörde om all snö i Sverige, lite väl tidigt!!!
Har inte kommit riktigt i julstämning här i Spanien ännu,men när jag kommer till Wales ska jag ta fram mina julgrejer. Ska bli kul!
Ha det bra!