lördag 15 oktober 2016

Pumpatider....






Oktober, höst och halloweentider... det är nåt vi älskar i vår familj. Höstfärgerna är vackra och varma, det är vackert i naturen och när det känns ruggigt finns det väl inget bättre än att mysa inne med tända ljus en härlig film och nåt varmt att dricka. Dessutom är det mer avkopplande och mindre stressande än julen, inte en massa strul och krav från omgivningen faktiskt helt kravlöst egentligen vi kan fira det hur vi vill. Men jag gillar dekorationer och detaljer som för tankarna till just höst och halloween men kanske inte så elaka och läskiga. Har sen i januari haft en deal med mig själv att rita minst en teckning om dagen och senaste veckorna är det halloweeninspirerade teckningar som rått i skissblocket, ullpumpor har jag ju tovat i några år nu men det är lika roligt varje år både att tillverka och att dekorera med. Önskar er en mysig oktoberhelg!

4 kommentarer:

Meta sa...

Den lilla gubben var allt för mysig och dina underbara pumpor jag bara älskar dom måste nog bli några fler till nästa år när kolonin är klar för inflyttning.Vill ha både hemma och här.
Vi är lite dåliga på att fira halloween det blir inte alla år. men vi har bestämt att alla i nära släkten ska fira på kolonin om det går nästa år.
Ha en fin söndag
kram Meta

Mamma C sa...

Vilken fin teckning och dina pumpor är för söta tycker jag.
Kram mamma C

Hajan sa...

Det var härliga och fina saker. Ni är jätteduktiga med vad Ni hittar på.
Jag har pumpor också, men de öär konstgjorda, men nytvättade och fina.
I är höll jag på att missa dem, de hade fått en ny plats. ha,ha
Slarvig Hajan som sköter sådant.

lenaiwales sa...

Härliga pumpabilder! Gillar den lille pumpagubben!
Ha det bra önskar Lena från varmare breddgrader