lördag 17 september 2016

Höststämning...






Nu blev det ett litet glapp mellan blogginläggen igen. Har ju blivit så sen jag började med instagram att bloggen glömmer jag nästan bort och med dagens fantastiska kamera i mobilen är det lika roligt att spontanfotografera med mobilen som att ta mer genomtänkta bilder med systemkameran, skillnaden är att mobilen har man ju med sig exakt hela tiden och överallt och det är så enkelt att använda så systemkameran kommer lite i skymundan. Men då och då kommer man ihåg den och kommer in i nåt fotograferingsflow och hamnar i en härlig fotobubbla vilket för mig är ett avkopplande skönt sätt att skapa. Systemkamera vs mobilkamera...blogg vs instagram. Det ena utesluter ju inte det andra och kan ju vara ett roligt kompliment till varandra. Kommer nog att bli mer planerade foton i höst då jag har ideer som väntar på att bli förverkligade behöver bara rätt ljus och stämning så det är bara att invänta och rätt färg på löven därute och så får dessa eländiga höstförkylningar vika hädan först. 
Ha en fin helg!

4 kommentarer:

Meta sa...

Härliga bilder du bjuder oss på ja visst är mobilen bra men inte samma sak tycker jag, är inte duktig på att fota med mobilen.Kan vara svårt ändå med ljus och sånt....
det får allt vänta på sig ett tag till den där hösten. vill ha mer sommarvärme jag mår gott av det.
Ha nu en fin söndag
kram Meta

Mamma C sa...

Har inte Instagram ännu. Jag är väldigt trög i starten med allt som kommer.
Kram mamma C

Hajan sa...

Svarar som min dotter, har ej Instagram. Men det märks i bloggvärlden att de flesta skaffat sig det.
Även om jag ville, skulle jag inte kunna vara med där. Dessa fina
mobiler med sina kameror är ju fantastiska.
Men vilken pensionär har räd med det, tyvärr är det så.
Hoppas du kommer att titta in ibland till oss.
Denna gång är din bilder så jättefina och effektfulla Du kan ju detta.
Lycka till

HWIT BLOGG sa...

Ja så är det TIDEN då, man får blogga när man kan och hinner, inget krav...insta är jag sååå dålig på, ja lägger väl ut något då och då men flödet av alla bilder där kan göra mig stressad. Tur man kan välja!
Underbara bilder du bjuder på, som vanligt...
Kram från Titti