söndag 21 augusti 2016

Marcos koloni...












Jag har en floristvän som heter Marco. Han är inte bara florist utan även trädgårdsmästare och innehavare av en magiskt vacker koloniträdgård. Hans stora gröna hjärta klappar inte bara för blommiga blommor i vitaste vitt och sagolikt lila utan för just det gröna och skira i olika former, gärna grönt format som klot och inte att förglömma rostiga urnor. Vägen in till hans lott går genom en sirlig liten tunnel där man först öppnar en magiskt vacker fransk antik järngrind, rostig, ärgad och sagolikt vacker som en dröm. Jag är tacksamt att känna honom och få besöka denna lilla oas ibland för att tanka klorofyll´doft och positiv energi. Tack Marco!

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Ser magiskt vackert ut på hans kolonilott.
Kram mamma c

Meta sa...

OHHH så vackert jag ryser när jag ser dina fina bilder och visst det är nåt speciellt med koloni. Trädgård i miniformat.
Ha det gott
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Så otroligt vackert! Vilken kolonilott, helt sagolik...
Lyckliga dig som får öppna den grinden in där!
Kram från Titti

Hajan sa...

Visst är det vackert med snidade Grindar, tillsammans med gröna växter.
Tyckte Du hade fixat det så snyggt, men det är ju fint nu med
fast det är en Floristvän som varit framme.
Mycket vackert, jag tackar och tager emot.