tisdag 9 augusti 2016

Kransar och buketter av balkongblommor...




 

Skördetider har vi nu men vad gör man när man inte har nåt att skörda men det kliar i fingrarna av skaparlust. Jag plockar lite av mina balkongblommor och gör små buketter och så gör jag kransar av Hortensian som börjat sloka. Hortensia-kransar är lätta och roliga att göra och torkar så man kan ha dem så ganska länge. Här har jag gjort av en från början limegrön/vit Hortensia som på slutet blev mörkgrön med lite lila i kanterna. På väggen på andra bilden hänger en Syrenhortensia-krans som faktiskt har hållit sig sen förra hösten. Den lilla buketten består av Chokladblommor, Pelargon, Lavendel, Hortensia, Citronmeliss och vildgräs. Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Så fina kransar av hortensia. Vi har knappt några hösthortensia kvar i år. Dottern knippsade till hennes brudbukett.
Kram mamma c

Meta sa...

Härliga bilder du visar.så fina buketter och kransar. visst är det svårt att hålla fingrarna i styr när skaparlusten pockar på.
Tur att det finns lite av varje att ta till.
Ha en bra vecka
Kram Meta

Hajan sa...

Jag har vänt och vridit på den vacka handen, eller är det 2 händer.
I vilket fall som helst så är den vacker tillsammans med blommorna.
jag har jag själv tänkt på att göra en krans till mitt glasskåp i vardagsrummet. Alltid pryder det något eller någon plats.
Det börjar så smått med detta, (sen kommer ju hösten )
med alla dessa underbara färger. Jag är en Höst- människa.
Du är så duktig lilla gumman med vad du hittar på.
Tack, så roligt att hälsa på här.
Tycker Hajan

HWIT BLOGG sa...

Åhh den lilla buketten i "handen" är underbar, ja kransen också!
Ha en skön kväll...
Kram från Titti

Browneyedgirl sa...

Vilka underbara bilder :)