söndag 7 augusti 2016

En sommarmånad...








En månad har gått sen förra inlägget, det längsta uppehållet jag haft här. Mycket kan hända på en månad allt från lycka till sorg men jag ska inte gå närmare in på allt det. Vi har också hunnit vara på semester som varit välkommet och efterlängtat. Bilderna i detta inlägget kommer från Jämtland från mina hemtrakter kring Ströms Vattudal där jag växte upp och har mitt ursprung. Bor man i Stockholm som jag gör är det oerhört viktigt att få komma "hem" till skogen och lugnet och tystnaden ibland, en tystnad som kan vara total så när som på några humlor och bin och svalornas kvitter. Man kommer in i ett annat tillstånd och bara är. Här har badats i timtal och skådats både en vild björn vid älvdansen och vi har försökt rädda livet på en liten fladdermus som kraschat, träffat släktingar och vänner och tankat positiv energi. Med det i minnet är det dags att ta tag i stadslivet igen. Ha en fin dag!

4 kommentarer:

Marijke Verdonk sa...

Beautiful to see Katta.
Have a wonderful day.
Greatings from Holland.

Meta sa...

Sverige är ett rikt land på naturupplevelser. Så fina bilder den med diset älskar jag. Låter som en lite jobbig månad hoppas att allt har rättat till sig och att ni får en bra Höst även om jag inte vill ha den än.
Ha det gott
Kram Meta

lenaiwales sa...

Underbara Sverigebilder! Tänk så vackert och skiftande Sverige är!
Ha en bra ny vecka!

Hajan sa...

Jag tänkte på en gång, nu är det inte promenad i Stockholms trakter och trädgårdar.
Fina bilder alltid roligt att få se.

Jaa, vad vi har här i landet är en växlande natur.
Välkommen tillbaka, det har varit en väldigt tyst månad bakom oss.