onsdag 15 juni 2016

Queen of the balcony...








Så här en bit in i Juni har sommarvädret verkligen visat sig från sin bästa sida, skolavslutningar är gjorda och sommarlov är här och i mina krukor trivs blommorna och frodas. Fröken Pensee som borde börja vara trött för säsongen strålar som en riktig Queen of the balcony, Hortensian "Magic" är mäktig och skiftar i färg från rosa till grönt, chokladblommorna doftar underbart och så på sista bilden en planta med vackra runda blad, någon som kan gissa vad det är? Om jag ger en ledtråd och säger att alla Sushiälskare borde ha en sån ;) Ha det gott!

5 kommentarer:

Hajan sa...

HUR LILLA GUMMAN FÅR DU TAG I DESSA FINA OCH VACKRA FÄRGER PÅ
DESSA PENSEER , UNDERBART MED DINA ANDRA VÄXTER OCKSÅ.
dU TÄNKER UT ALLT TROR JAG I FÖRVÄG.
SOM VANLIGT EN FRÖJD ATT FÖLJA OCH TITTA PÅ-

Meta sa...

Otroligt vackra bilder med solljuset och verkligen en härlig sommarkänsla i dom. Jo men visst är penséerna ännu fina kanske för att det varit kallt på nätterna i början av säsongen så de har krafter kvar nu.
Ha det gott och njut dina fina blommor.
Kram Meta

Mamma C sa...

Var tvungen att söka på google, men min gubbe sa med en gång wasabi. Jättefina bilder med ett härligt ljus i,
Kram mamma c

HWIT BLOGG sa...

Härliga härliga bilder...ja jag ser att någon skrivit wasabi så jag hakar på där :) Är det rätt? Kul att odla egen i så fall!
Ha en glad dag och kram från Titti

Katta sa...

Helt rätt Mamma C :) din "gubbe" har så rätt det är Wasabi så även du med har ju rätt Titti :)