torsdag 2 juni 2016

Mandelblom kattfot och blå viol...







Får nog stryka Kattfot från rubriken då jag aldrig någonsin funnit denna söta sagoblomma i Stockholmstrakten, dock fans den i Jämtland när jag växte upp och var nog en av mina absoluta favoriter. Däremot fanns inte Mandelblommor där så vitt jag vet men här finns det ganska gott om dem och även Violer som redan blommat över nu. Det händer så mycket i naturen nu, nya blommor avlöser varandra för varje vecka några vissnar för i år men nya tar över. Finns något vackert att titta på hela tiden ibland kan även någon liten vildblomma få följa med hem, gäller bara att ha lite koll på vad man plockar och vart.
Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Milla sa...

Åh så fint!! Själv väntar jag på att ta en promenad i skogen och titta på allt det vilda och vackra!

Meta sa...

Så söta buketter du gjort i flaskorna. Kattfot får man nog köpa på trädgårdsbutik här neråt. De är söta ialla fall. Mandelblom kan jag hitta här med de är så fina.Ja du det går fort nu men klipper man ner det överblommade som kanske de hinner komma igen om sommaren blir varm då är det lite bonus till oss.
Ha nu en bra dag
Kram Meta

Hajan sa...

Tror inte det skulle bliva lika vackert om jag satt någon blomma i en liten flaska.
Du har det där i dig själv, eller hur skall jag uttrycka mig ?

Du förstår nog vad jag menar, och hur jag menar,

HWIT BLOGG sa...

Vilket vackert inlägg! Ljuvligt!
Önskar dig den bästa av helger...
Kram från Titti

Mamma C sa...

Finns mycket vilt och vackert som man kan plocka hem och sätta i en vas nu. Ha en ny bra vecka.
Kram Mamma C