söndag 19 juni 2016

Doftande rosor, flytande balkongblommor och Wasabi...






I går regnade hela dagen bort, fast mej gör det inget. Fick tillfälle att sitta inne teckna, måla och göra små fotostilleben. Trivs bra med såna pauser. Regniga sommardagar är som gjorda för tända ljus för värme och myskänsla, här har jag plockat blommor från mina balkonglådor lagt dem att flyta i ett hamrat aluminiumfat som tål vatten tillsammans med värmeljus i små ljuskoppar. Den magiskt söta rosen kommer från en buske på en ödetomt och doftar alldeles underbart. Kanske någon av er med trädgård vet vilken sort det kan vara? Ja just det, i förra inlägget hade jag en liten gissningsutmaning om vilken plantan var på sista bilden och både Mamma C med bloggen Hallon och blåbär och Titti med Hwit blogg gissade helt rätt! Wasabi var det rätta.  Som jag sa ett måste för alla Sushiälskare :) Hittade den på ett blomstervaruhus och den kostade inte mycket så det var mest på kul jag köpte den, vi får se hur den klarar sommaren här hos mig. Ska bli spännande och den har ju vackra blad. 
Ha en fin dag! 



3 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilket vackert fat med flytljusen i. Ska jag vara riktig ärlig så fick jag lite hjälp av min man som kan det mesta om blommor här hos oss.
Ha en fortsatt fin söndag.
Kram Mamma C

Meta sa...

Du får gå in och googla på den så vet du nog hur du ska göar sen i vinter.
Så fina bilder du har du är duktig på det där med komponera
Ha en fin vecka
Kram Meta

lenaiwales sa...

Vackra blom- och ljusdekorationer.
Hit till Wales har int esolen hittat, men däremot regnet.
Ha en trevlig midsommar!