söndag 10 april 2016

När blommorna vaknar...







När våren kommer och blommorna vaknar vill man njuta mesta möjliga av den tiden. Jag har varit på pick nick bland blomknoppar, humlor och sädesärlor. Något oväntat i matsäcken kanske eller vad sägs om choklad-chili glögg och pepparkakor med ädelost :) Kanske inte det väntade när de glass börjar komma i tankarna men det var trots allt lite småkyligt så glöggen var verkligen helt rätt i dag.  I blommornas värld händer saker snabbt nu, förra veckan var det Snödropparna som var som vackrast, de har redan börjat vissna och Skillan breder ut sig i rasande fart i stora blå fält med små Krokusar i olika färger som poppar upp både här och där, sen har vi både Blåsippor och Vitsippor på stark frammarsch för tillfället. Hoppas ni haft en fin helg och alla har en bra vecka framför sig!

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Härligt att se alla vackra blommor som kommer nu på våren. Jo, då krusbärsbusken har taggar. Men dessa är på stam och har nog lite väl långa taggar tycker jag med.
Kram mamma C

Meta sa...

Jo då det växer och kommer mer för var dag som går även hos mig på kolonin. Får tillföra lite köpta blomster med så är allt fulländat för en härlig arbetsvår i trädgården. Det är mycket som ska förberedas nu.
Så härliga bilder du bjuder mig att njuta av
Ha det gott i veckan du med
Kram meta

Hajan sa...

älakar dina bilder och som du ställt samman dem. Bara skona mitt i gröngräset och det övriga är ju jättefint.