lördag 2 april 2016

Magi...







För en god natts sömn har jag skapat drömfångare i parti och minut. Många små i olika utföranden som på rad blir som ett vimpelspel. Den stora av en gammal virkad duk och några mattrasor, den hänger jag i fönstret på sommaren så nyfikna fåglar inte ska förirra sig in i mitt hem då fönstret står öppet. Drömfångare är ju som säkert bekant ett Indianskt magiskt föremål som hängs upp i sovrummet för att fånga onda drömmar som då ska fastna i nätet.  Inte för jag besväras av särskilt dålig sömn eller mardrömmar särskilt ofta men de tillför en positiv känsla ändå, magi kan man aldrig få för mycket av. Sov gott!

3 kommentarer:

Meta sa...

De är söta de små. Här finns också en från någon Indianstam minns inte vilken.De kanske gör nytta vad vet jag men mysigt är det där de hänger
Ha en fin och bra vecka
Kram Meta

Mamma C sa...

Så fint att ha över sängen. Jag har en inköpt från en semester som hänger i taket i sovrummet.
Kram mamma C

HWIT BLOGG sa...

Älskar din magi...den är vacker!
Kram från Titti