tisdag 8 mars 2016

Kvinnlig fägring...







God kväll så här på internationella kvinnodagen, borde väl egentligen skriva viktiga saker om kvinnofrågor men tanken är att denna bloggen ska bara vara en plats att vila tankarna och inspireras i bild så vill man läsa om sånt får man söka någon annanstans men det betyder inte att jag står oberörd i frågan. Har börjat smyga in lite påsk hemma, inte alls mycket men hittade de sötaste gula strutsfjädrarna på Spiti och kunde inte motstå, på det rostiga armeringsnätet jag fått på en arbetsplats i närheten hänger glasram från Madame Stolz har en fjäder inlagd inuti, snodde ide´n  rakt av från Madames instasida :)  Den vackra grå krukan med vårlökar i har jag fyndat på återvinningshyllan i vårt grovsoprum, toppenställe det där  man ger och man får. Min gamla skänk har blivit som ett altare med alla ljusstakar och man behöver ju inte tända alla samtidigt men känns rätt bra att ha dem samlade och det blir ett fantastiskt ljus då alla tänds samtidigt speciellt som det står en spegel och reflekterar bakom. De ulliga armbanden har jag tovat, de vilar vackert på ett betongfat en kreativ granne gjort och gett mig. Och sist men inte minst gamla vissna Tulpaner, ganska vackra i sin vissenhet.
 Ha en fin fortsättning på veckan!

3 kommentarer:

Meta sa...

Att ha ett armeringsnät att sätta upp inspirerande bilder och saker å det är fiffigt och snyggt.
Vissna tulpaner kan verkligen skänka glädje trotts allt.
Ha nu en skön och bra onsdag
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Åh du ger så mycket inspiration! Alla bilder talar sitt eget språk...gillar allt!
Ha en skön helg och varm kram från Titti

kristen stewart hot sa...

Great article, Thanks for your great information, the content is quiet interesting. I will be waiting for your next post.