lördag 13 februari 2016

Vallentin eller alla hjärtansdagblommor...









Till alla hjärtans dag som är i morgon har jag gjort ett par buketter av mina favoritblommor så här i vintertid. Röda rosor tillhör inte mina favoritblommor över huvud taget men rosor i andra färger är ju fina men jag skippar dem helt och köper säsongens favoriter Tulpaner, Anemoner, Vide och Eukalyptus. Tulpanernas färg i detta fallet är djup vinröda med svart mitten och en gul pistill mitt i, de är så magiskt vackra så de kan klara sig gott och väl själva utan sällskap av andra blommor men i bland är det roligt att mixa för att få det lilla extra. Anemonerna har ju också en svart mittpunkt, just de svarta mittpartierna i både Tulpanerna och Anemonerna är så dramatiskt vackra i dessa ljuvliga sagolika blommor, jag blir helt förtrollad av dem. Videkissar har vi sen jag var liten plockat på våren för att pynta inomhus med men bor man i stan får man så snällt köpa dem i stället och då kan man ju har turen att få tag på såna här fina som skiftar i rosa också de sagolikt vackra, sen sist men inte minst Eukalyptus med sin vackra grågröna färg och upplyftande friska doft som också är bra mot förkylningar, kan inte vara utan dem i mina buketter. Så här ser mina alla hjärtans dagblommor ut, ha en fin Vallentin i morgon!

4 kommentarer:

Meta sa...

så vackert inte behöver det vara rosor för att vara en kärlekstanke. Håller med om att tulpaner är väl så vackra.
Ha nu en fin alla hjärtans dag du med.
kram Meta

Helena sa...

Men åh så ljuvliga fotografier och underbara blommor. :-)

Hajan sa...

Faktiskt den vackraste buketten i dag.
Det där är Du jätteduktig med, Tack lilla vän


Hajan

Mamma C sa...

Jag fick en jättefin tulpanbukett av gubben redan i fredags. Din bukett var jättevacker.
Kram Mamma C