måndag 29 februari 2016

Bloggvänner...






Borde varit mars i dag men så gjorde sig februari en extra dag och därute skiner solen och vårkänslorna kommer fram. Har inte haft lust att blogga senaste veckan då jag fick veta för en vecka sedan att en av mina finaste bloggvänner sen många år tillbaka gått bort. Jag visste att hon var sjuk men det känns så sorgligt ändå, vi har hängt med varandra här i så många år nu och senaste på insta, och hon gav sån värme och glädje. Märkligt ändå hur nära man kommer vissa bloggare och alla ni har en del i ens liv då bloggandet blivit en del av ens livsstil, man lämnar ifrån sig till varandra, bjuder på delar ur sin vardag, peppar varandra, inspirerar och lyfter varandra osv. Det må verka ytligt att visa saker och blommor för dem som inte förstår men det har stor betydelse och ger mycket för många av oss med. Vist har livet utanför nätet den största betydelsen men den härinne betyder en hel del. Med många tankar till henne och hennes familj kommer jag att fortsätta som förut och visar i dag lite från mitt hem som börjar få vårkänslor av solen som skiner där ute hoppas ni inspireras av mina bilder.
 Njut av solen och livet mina kära bloggisar!

5 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Så himla fint skrivet...vackra ord och vackra tankar från dig.
Varm kram från Titti

Meta sa...

Du ger mig stor glädje med dina bilder och det är precis som du skriver kan inte sägas bättre.Vill lägga till en sak. När jag blev tvungen att sluta jobba (på grund av skadan) så har bloggandet betytt väldigt mycket för mig.Det är lätt att känna sig ensam och övergiven en sån gång. Men på bloggen "pratar" vi med alla på ett sätt som gör att det känns som vi känner varandra.Vänner är viktiga, hur de än skaffas, i med och motgång.
Jag är glad att jag har dig och även de andra bloggarna i mitt nätverk.
Önskar dig en fin och skön vecka
Kram Meta

Hajan sa...

Det är så sant sen jag blev änka har det blivit ett litet måste för mig. När någon försvinner ur skaran bliver man så tagen- Jag saknar Maj Berggren jätte mycket fortfarande. Vi förstod varandra så bra, och mailade även till varandra. Min blogg har blivit som en dagbok för mig. Går tillbaka och minns igen.
Många har väl inte tid att kommentera, hos andra.
Mina rader är väl inte så intressanta, men jag skriver ändå.

Fina foton och bra skrivet som vanligt säger Hajan.

Maliva`s verden sa...

Så vakkert skrevet...men for et trist budskap. Kjenner jeg henne mon tro?

Mamma C sa...

Mycket fina tankar skrivet av dig.
Kram Mamma C