torsdag 7 januari 2016

Stjärnor och anemoner...







Det första som kommer upp i advent hos mig är stjärnorna, det som hänger kvar längst efter alla julhelger är också stjärnorna. Har diverse olika men några är svårare att slita sig från och blir kvar ett tag som den här. I dag är jullovet slut för sonen som går i gymnasiet men dottern börjar inte skolan förrän på måndag så hon får slappa och njuta av den vackra vintern i några dagar till. Anemoner har varit min absoluta favoritblomma denna vintern, har lärt mig om mig själv att jag har en ny favorit varje jul så det blir lite ombytligt i alla fall och hur kan det inte bli när det finns så många vackra blommor att välja mellan. Ha en fin Januaridag!

5 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Anemoner är fantastiska...en favorit här också! Men varje månad har sin favorit, hi hi. Nu är jag trött på hyacinter till nästa december!
Ha en fin torsdag.
Kram till dig,
Titti

Meta sa...

Anemoner gillar jag med och vaxblomman den har du lärt mig använda är sååå glad för det.
Önskar dig glada dagar
Kram Meta

Mamma C sa...

Anemoner är jättevackra, men håller om länge?
Kram Mamma C

Hajan sa...

Både Anemonerna och Stjärnan är ju vackra.
God fortsättning lilla vän, på detta nya år.
Från Hajan

Rost och rädisor sa...

Gillar tiden med stjärnor och stakar uppe. Nu blir det ett litet glapp mellan säsongerna innan man kan börja glädjas åt vårtecknen.
God fortsättning
Anette