torsdag 14 januari 2016

Snödrivor och Pärlhyacinter...







Januari, vit och vacker med både kyla och snö och julen har dansat ut genom dörren och glömts bort nu så vad gör man då för att pigga upp tillvaron? Tulpaner så klart, de piggar alltid upp fast de på bilden har redan gjort sitt men ser ändå så där visset vackra ut. Sen har vi ju sånt som Pärlhyacinter och Krokusar man kan roa sig med, jag börjar med blå Pärlhyacint i en gammal rysk teburk, den ser så skirt vacker ut i väntan på våren. Något som egentligen inte borde höra årstiden till är väl glass men av någon anledning gillar vi maräng sviss just i januari, kanske just för det påminner lite om snödrivorna i Stockholms innerstad (vit snö med brunt slask i)  ;)
 Ha en fin vinterdag alla!

7 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Marängsviss kan väl aldrig vara fel! Pärlhyacinterna så söta.
Allt gott
Anette

Maliva`s verden sa...

Dette så både fristende ut og så godt ut. Fikk også en idè å pynte mine gamle franske bokser med vårblomster. Alltid inspirerende å titte innom deg. Godt Nytt År min venn.....tenk om vi fikk til et treff i 2016, det hadde vært kult.

Högagärde sa...

Pärlhyacinter och tulpaner är vinterns stora glädjespridare och glass det frossar vi i hela året hemma hos oss.

Allt gott
Elisabeth

Meta sa...

Jodå här är kallt som attan på Tyresö. sitter och väntar på att få resa hem igen idag. Nu är jobbet slutfört och dotter får ta det sista innan vi lämnar nyckeln och någon annan som får ta den lägenheten efter farfar som dog.En bukett tulpaner får det bli till min lilla familj och grattis till barnbarnet som har namnsdag idag.
Önskar dig en fortsatt fin fredag och njut alla vackra blommor innan våren kommer om 67 dagar.
Kram Meta

Hajan sa...

Det är verkligen vår med Pärlhyacinter, sen är det Tulpanens dag i dag. Men det får jag skippa alldeles för kallt att
gå och handla det.

Ankan sa...

Åh, jag får ju mycket mer av dina fina bilder på bloggen !! Jag kommer nog tillbaka igen :)

Kramar
Anci

Marie-Louise Hallgren sa...

Hej
Jag har försummat mina bloggintressen (tagit paus) och funnit att nu är det roligt igen att låta mig imponeras och inspireras av mina forna "bloggisar!"Har själv numera två bloggar en för vardagsromantik och en för mina foton!
Dina bilder är fortfarande väldigt vackra och stämningsfulla!
M-L