fredag 29 januari 2016

Lökväxter och innemys...







Rena aprilvädret har smugit sig in mitt i januari regn och snö och blåst så man tappar andan och det ser inte särskilt vackert ut ute. Inne kan man i alla fall mysa till det förstås, jag älskar den här tiden när det kommer små lökväxter i kruka man kan ha inne. På översta bilden en Krokus som jag inte hade någon passande kruka till så jag svepte in den i blompapperet från blomsterbutiken och cylindervasen fick fungera kruka, funkar bra då de inte behövs vattnas så mycket. Vad håller jag i handen kanske någon undrar, svaret ses på sista bilden. Kanske bara jag som inte sett detta förut men det är en teblomma som kallas peony in bloom. När man lägger ned ett sånt litet nystan i hett vatten börjar den bubbla sen ser man hur den slår ut som en blomma. Tycker nog mest den ser ut som en anemon sån anemon som växer på havets botten. Kan inte påstå jag gillade smaken men väldigt roligt att titta på händelseförloppet. Ha en fin fredag och helg allihopa!

6 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Så jätte mysigt de ser ut. Vad gör man inte för att få lite vårkänslor.
Allt gott
Annika

Trädgård På Djupet sa...

Såna där teblommor är så sanslöst vackra!!
Det blev ju jättefint med krokusarna i pappret!

Hajan sa...

Jaa, Du kan verkligen fixa till det.
Alltid lika spännande, hur Du har det-
Trevlig fredag önskar Hajan

Mamma C sa...

Teblomman var jättevacker. men dricka det skulle jag inte göra.
Kram Mamma C

G:a Affären sa...

En teblomma har jag aldrig sett och förstås inte heller hur de beter sig i vatten, fascinerande!
Tack för tipset om blompapper, och fint blev det.
Fin bild på pärlhyacinterna också.

Kramar /Cia

James Alone sa...

Thank you for your very good site….HD Wallpapers