söndag 31 januari 2016

Färgstark vilodag...






Söndag vilodag, så var det förr och så är det i dag för mig. Undra vad de sysselsatte sig med egentligen förr just på söndagen, antar att det inte var så vilsamt egentligen. Kvinnorna diskade väl och lagade mat och passade barn som vanligt i alla fall sen gick man väl i kyrkan i ottan med och djuren såg väl någon till så jag tror inte det var så vilsamt :) Ja nu spårade det här inlägget ur lite men flummiga tankar som inte har det minsta med bilderna att göra. Bilderna ja, det jag tänker med dem är färg, färg behöver jag massor av den här tiden på året som en vitamininjektion ungefär de lyfter min själ kan man väl säga. Önskar er en fin dag allihopa!

4 kommentarer:

G:a Affären sa...

Så känns det, vi behöver färg efter denna vinter. Här har vintern kommit tillbaka,
det snöar intensivt där ute. Jag tänker bara gå ut för att se om fåglarna har tillräckligt med mat.
Kudden på första bilden tokgillar jag, så charmig! Har du sytt den själv?
Jag önskar mina elever kunde släppa loss med sitt skapande och göra något liknande.
Men neejdå, och för dem är symmetri alltför viktigt. Tror jag ska visa dem din kudde!
Önskar dig också en fin söndag!
Kramar /Cia

Mamma C sa...

Hoppas du haft en skön och bra söndag. Idag var det vitt på backen igen när man vaknade. Men det vet man ju sen förr, att bakslag kommer det alltid.
Kram Mamma C

Hajan sa...

Jag har gått runt lite ikväll bland mina bloggvänner
högsta betyg som vanligt , du är duktig med dina inlägg.

hajan

HD Wallpapers sa...

Your blog is very impressive and have the useful information it is really caught my attention.