fredag 18 december 2015

Piffar med kottar och kanel...






Det närmar sig jul med stormsteg, inget jag stressar upp mig för den kommer ju och går ändå. Stämningen är ju inte lätt att få när man ser ut, den lilla frost vi fick förra helgen har regnat bort och jag har aldrig sett luften så mörkt grå som senaste dagarna. I dag fick skolbarnen sitt efterlängtade jullov hoppas det blir lite kallare under de veckorna så det inte regnar bort hela lovet. Själv piffar jag omkring mig med Anemoner, Eukalyptus, Protea, kottar och kanel.
 Ha en fin helg!

3 kommentarer:

Meta sa...

Bra val av pynt i mina ögon i alla fall.Kottar bar älskar jag. I år blir det nog inte mycket till julpynt här inte vi är ensamma och tar dagen som den kommer Vi har valt det själv, här brukar bli något mellanår ibland, skönt för alla parter kanske.
Ha det så gott än är det några dagar kvar innan dopparedagen
Kram Meta

Mamma C sa...

Hur fint som helst med kanel och kottar.
Kram Mamma C

HWIT BLOGG sa...

Enkelt och skönt! Jag stressar inte heller...kottarna är på plats och granen likaså!
Kram till dig,
Titti