fredag 2 oktober 2015

Pink friday...


 



 
Oktober är här, månaden som blivit synonymt med den rosa månaden på senare år. Jag tycker det är viktigt med en påminnelse om detta med att känna efter men så klart varje månad inte bara i oktober då det tyvärr kan bli långa köer på de ställen som utför undersökningar av bröst. Har själv haft mycket strul med mitt ena och varit på många undersökningar och mammografier och punktioner men som tur är har det alltid varit ok förutom nån penicillinkur ibland. I bakhuvudet finns tankar på min moster som dog för precis tjugo år sen i bröstcancer, då var hon i den ålder jag är nu. Så var rädd om er och glöm inte att känna efter.
 Ha en fin rosa fredag!

4 kommentarer:

Hajan sa...

Kära lilla vän, jag förstår din oro. Sista gången jag gjorde Mammografi blev jag återkallad 2 ggr. Fick göra om detta klämmande.
Men det visade sig att det var bra, jag har liten byst, och tyckte det var jättejobbigt att plåta dem.
Kunde ju ha gått på eget initiativ , men har inte gjort det.
Jag är ju 85 år och inga besvär det får vara för min del.
Är det slut så är det.
Så underbara bilder som vanligt, trevlig helg önskar Hajan

Meta sa...

Man kan inte vara nog noga med det. Vet du vad din vackra blomma heter den har jag bara sett på bild men tycker den är sååå vacker. en önske blomma hos mig. I år ska jag inte ha så många pelargoner hemma då skulle det vara kul med nåt nytt.
Ha en fin helg
kram Meta

Katta sa...

Den vackra blomman heter Rosenskärm på svenska och det vetenskapliga namnet är Medinilla magnifica.

Fågel Blå sa...

Åhhhh så vacker blomma,
och så fina bilder!
och visst är det som du skriver,
Jag är själv drabbad,
Fin Söndag till dej
Kram Kathrine