söndag 2 augusti 2015

Blå blolltistel med vackert sällskap...



 

 
Lite bilder från mitt vardagsrum just nu med en trädgårdsbukett i centrum. Buketten består av blommor i blå-grå-lila toner så som  blå bolltistel, stjärnflocka, och lavendel. Det konstiga sommarvädret ger sig inte fast vi nu gått in i augusti, gav mig ut på en solig promenad för en stund sen och hann inte långt förrän en störtskur kom från ingenstans och vi blev både genomblöta och nedkylda men nu skiner solen som om den aldrig gjort annat igen, hur ska den ha det egentligen?
 Önskar er en fin söndagskväll!
 


8 kommentarer:

Mamma C sa...

Bara går och väntar på att våra bolltistlar ska slå ut. Gillar denna blomma så skarpt.
Kram mamma C

Meta sa...

MMM Bolltisteln gillar jag men tyvärr lever min en tynande tillvaro just nu.Nytt hopp ställs till nästa år.
Ja vädret är så ett knepigt kapitel i år. Hoppas det håller som de lovat bättre väder i aug.
Ha det gott i solen
Kram Meta

Hajan sa...

Så fina färgerna blev tillsammans. >Tisteln är ju ett
mästerverk i både itseende och färg. Jättevackert.

HWIT BLOGG sa...

Ja det var väldigt vackra bilder...tisteln är magisk att fota!
Kram till dig,
Titti

Katarina sa...

:) Gud så tjusiga bilder. Rätt ljus och skärpa. Länge sedan jag tittade in till dig. Kram Katarina :)

Hajan sa...

Saknar Dig lilla gumman är ni ute på vivf. Du behöver inte berätta det rör ju bara Er.
Men vill bara berätta att du saknas, som själv var så aktiv på bloggfronten.
Hoppas Du mår bra kram från Hajan

Hajan sa...

Är ni ute på vift, eller har något annat hänt ?
Jag behöver inte få reda på något, men Du skall veta
att vi saknar dig.
Jäklar nu försvann den kommentar.

Tingeling sa...

Fina bilder på bolltistlarna tillsammans med det övriga möblemanget.