onsdag 3 juni 2015

Den blomstertid nu kommer...





 
Flytande blommor i en glasburk eller en ensam ros i en liten glasflaska, så i all enkelhet vill jag gärna ha mina snittblommor här hemma. Blommorna som flyter får symbolisera en liten damm med näckrosor fast inomhus med andra blommor i förstås, funkar bra om man använder sin fantasi :) och ger mig en skön känsla av lugn och ro. Nu när man kan passa på att både plocka med blommor utifrån och de vackraste blommorna finns att köpa kan man ju bara inte vara utan. Dock har båda mina barn blivit så allergiska i år så man får vara försiktigt med vad man tar in. Rosor funkar i alla fall bra för dem och jag köper rosor per styck så man kan välja att blanda färger efter hur man känner och så blir de så där breda och lite gammaldags när de slår ut.
Ha en fin dag alla!

6 kommentarer:

Hajan sa...

Den blomstertid nu kommer, fantastiskt nu får barnen gå till kyrkan igen för avslutningen. Så mycket larv, vi skall väl inte ändra på oss och våra värderingar bara för Islam och sådant. för 78 år sen när jag gick i skolan, hade vi många Katoliker, och andra värderingar, de fick vara hemma då, jag hade fyra judiska klasskamrater också, som kom till Sverige då, det var ju krig i världen.
Vi andra barn gjorde som vi gjort förut, sjöng morgonpsalmerna i
skolan,de andra 4-5 st satt i sina bänkar då.
Tänk vad man varit med om. Som vanligt har du jättefina foton och skrivna rader.
jättefint tyckte Hajan

hemma hos lilla mej sa...

Så underbara bilder ! Ja i det enkla bor det fina .Ha en skön dag .Kram Rita

Meta sa...

Rosor här ju skolavslutning till och sommar men var är den blir så trött på all denna blåst(storm idag) regn och kyla nu får det vara nog
Ha en härlig dag med rosorna och njut de vackra blommorna
Kram Meta

Mamma C sa...

Vackra rosor i din lilla inomhusdamm. Ja nu finns det mycket man kan plocka in och sätta i vas om man inte är allergisk.
Kram mamma C

Anci sa...

Åh, det är härligt med alla blommor !
Hoppas att din helg blir solig.

Kram
Anci

HWIT BLOGG sa...

Så fint och flytande blommor är ju magiskt! Härliga bilder du bjuder på...
Varm kram till dig,
Titti