onsdag 20 maj 2015

Ambivalent...






 
Puzzelbitarna börjar så sakteliga komma på plats känns det som här hemma. Man tar sig fram över golven som varit överbelamrade med prylar och möbler nu men än är det inte färdigt. Jag känner mig också väldigt ambivalent till färgvalet. Har valt att köra kritvita väggar vilket på ett sätt går emot mitt innersta men på ett annat gör att det känns befriande, som en palett man kan skapa med färg ovanpå men nog känns det skarpt mot ögat men även ljust på ett bra sätt samtidigt, ja jag kan helt enkelt inte bestämma mig :)
 Ha en fin dag alla!

4 kommentarer:

Meta sa...

Vackra rosor att njuta av. vågade jag skulle jag måla en vägg i den översta rosfärgen.
Jag har valt bruten färg till alla väggar i sovstugan. Har tröttnat på det rena vita. Så är det nog med allt. det har sin tid.
Blir säkert bra med vitt hos dig. du kan ju måla om ifall det känns för ljust.
Ha en fin och skön onsdag
kram Meta

Anci sa...

Så vackert det är med de färgerna ! Dina bilder gör mig glad :)

Kramar
Anci

Mamma C sa...

Här hemma målas det vitt eller linne heter färgen. Det blir inte vitt men ändå vitt:) om du förstår. Har nästan samma färg på rosorna på mitt köksbord.
Kram Mamma C

HWIT BLOGG sa...

Vita väggar funkar alltid, sen kan man gå lös med andra färger till det! Härliga bilder du visar...
Ha en skön vecka!
Kram Titti