onsdag 18 mars 2015

Solstrålar och syrenkvistar...

 






 
Solen strålar sen många dar nu, vilken härlig känsla. Missade dock norrskenet i natt som var men ska försöka orka hålla mig uppe för att se det i natt då det tydligen ska vara tillbaka om än i svagare styrka. Jag växte ju upp i Jämtland och där var det inte så ovanligt att se norrskenet men sedan jag flyttade till Stockholm har jag aldrig sett det. Bjuder på lite inomhusbilder i dag, syns kanske att saker flyttar runt här ibland innan de hittar sin rätta plats. Kvistarna i vasen är Syrenkvistar som tar in vårkänslan i vårt hem nu.
Ha en fin dag!
 

6 kommentarer:

Meta sa...

Underbara bilder som vanligt jag njuter det är så härligt med kvistar som bär bud om vad som komma skall.Kan man se det fast man bor i stan med alla ljus. Får nog ta en koll i natt då.
Ha en härlig mitt i veckan
Kram Meta

Hajan sa...

jaa, här såg det inte ut som det
gjorde när vi bodde vid Lapporten
lite ljusare kanske, men det var något konstigt hela den dagen,
en sådan sol på morgonen, har jag aldrig sett, ett stort rött Klot
som vi +7,++ blev till en vit sol.
Jag tycker det 'r mycket som inte är sig likt nu för tiden.
Solstorm hette visst detta. jaa vi får se....

Maliva`s verden sa...

Vakkert hos deg som alltid....våren er her og jeg nyter dine inspirerende bilder. Ha en fin dag videre. Klem fra meg

Mamma C sa...

Missade norrskenet också och tror nog jag hoppar det ikväll med. Är så jäkla trött efter dagens slit i trädgården.
Kram Mamma C

HWIT BLOGG sa...

Underbara bilder hos dig...
Ja det är mycket naturfenomen just nu!
Kram till dig,
Titti

G:a Affären sa...

Då har vi sett många norrsken som barn. Jag bodde i Härjedalen hela min grundskoletid. Norrskenets ridåer fängslade mig redan då, barndomsminnen!

Kramar /Cia