torsdag 11 december 2014

Tomtebobarnen...



 
Köpte en gång för länge sen när biblioteket hade utförsäljning på gamla slitna böcker Tomtebobarnen av Elsa Beskow, har sedan jag var liten varit inspirerad av hennes illustrationer och det var hennes bilder som fick även mej att börja måla aqvarell. Bilderna i den slitna boken har ramlat ur och jag använder dem som dekorationer på väggarna vid jul. Det vackra julkortet med kottarna är ett nytryck av ett gammalt kort som hängt med här ett tag det med, gillar ju mest kort som är gamla på riktigt men det här var bara så vackert så jag kunde inte motstå.
 Ha en fin dag alla!

2 kommentarer:

Meta sa...

Håller med om att kortet är vackert. Jag älskar gamla kort och bilder från förr de är så charmiga.
Tomtebobarnen har jag nog läst hur många gånger som helst både för mina barn och i skolans värld.
Ha en fin dag jag njuter av dina vackra bilder.
kram Meta

Hajan sa...

Visst är de underbara de gamla fina sagorna.
vilka fina och rara bilder med.
Du skrev om blomsterarrangemangen
på banketten.
jaa hon är duktig det var andra gången hon var anlitad i år. Så
roligt för henne. De andra killarna har väl gjort sitt,
Trevlig och härlig fredag önskar Hajan