tisdag 30 december 2014

Rimfrost...








 
I går vaknade vi upp till en kall och frostig dag med det vackraste av vinterlandskap omkring oss, och eftersom jag är så där barnsligt förtjust i Frost så var det bara att klä sig varmt och ge sig ut i det vackra men kalla med kameran för att fånga den där vackra känslan av Narnia. På översta bilden ser ni min dotter som förundrat känner hur hårt den glittriga puderlika frosten sitter fast :)  På sista bilden skridskobanan i Vasaparken som var full av små åkare som ville testa sina skridskor i det vackra iskalla vädret.
 Ha en fin dag alla!


7 kommentarer:

Hajan sa...

SOM VANLIGT JÄTTEFINA BILDER,
FÖRSTÅR ATT DU HAR BFOTO LUST NU.
HÄR ÄR BARA 0,9 +. 15- I GÅR KVÄLL, DET VÄXLAR FORT MED VÄDRET.
FÖR FORT TYCKER JAG

Fågel Blå sa...

Underbara bilder från dej, så vcakert!
Kikar in så här på dagen före Nyårsafton och
Önskar dej Ett Gott Nytt År
Kramar Kathrine

Mamma C sa...

Vackert med rimfrost tycker t.o.m. jag som inte gillar vintern. Men idag är det slask och tö igen.
Kram Mamma C

Anci sa...

Det är en vacker tid nu :)

Gott Nytt År & Kram
Anci

HWIT BLOGG sa...

Ja frost är vackert, rimfrost...ja det klingar fint det! Underbara bilder som vanligt...
Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR!
Varm kram från ett frostnupet Öland &
Titti

Meta sa...

Helt underbara bilder jag myser i värmen här hemma.Har varit i Stockholm nu två dagar och hela vägen upp i går var det rimfrost på träden, bilder kommer, Idag var det bara plask och slask på vägen hem
Ha ett fint nyår och ett underbart 2015
Kram Meta

Rost och rädisor sa...

Så vackra bilder! Den frostiga rosen särskilt.

Gott Nytt år
Anette