lördag 6 december 2014

Blomsterfrossa...






 
En del frossar i mat, en del i julklappsköpande andra i glögg men jag "frossar" väl mest i blommor :D Det är ju en tid på året när man tillåts ha både det där lilla i blommväg men även det stora, för mej gör blommorna en fin och skön känsla i tillvaron, nåt vackert från naturen att vila ögonen på och lysa upp sitt hem med denna mörka tid, blommor gör i alla fall livet lite gladare för mej. Tycker personligen inte så mycket om tomtedekorationer men kunde inte låta bli att tova en liten en, min första tomte faktiskt som fick en bok-kotte som luva, en riktig liten skogstomte  den får pryda i en liten Hyacintgrupp.
 Ha en fin dag alla!

4 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Sött med bokollonmössa på tomten och vad vore julen utan alla blommor.
Ser att jag inte varit inne på ett tag och missat massor av härliga bilder, men nu har jag tittat ikapp och njutit av allt fint.
Ha det så gott i helgen
Anette

Meta sa...

Skulle nog inte klara mig utan de härligt både doftande och vackra blommorna till jul. Varje årstid har sina blommor. Det är som det ska.
Tomten som kikar fram mellan lökarna är så söt.
Ha en fin söndag
kram Meta

Ingmarie We sa...

Blomserfrossa är absolut nödvändigt den här årstiden. Ha en bra helg.

G:a Affären sa...

En lite tomte som smugit sig in bland hyacinterna ger det hela lite mystik.
Den här tiden på året är det extra uppskattat med blommor, och så kommer man dem så nära!

Kramar /Cia