måndag 17 november 2014

Oxalis och änglavingar....




 
En Triangeloxalis som stod ute hela hösten har sen en tid fått komma in i värmen, den blommar inte längre och ser rätt tanig ut men den får med sin djupt blåröda färg lysa upp i mitt kök tills jag skaffat advents eller julblommor att ha i krukorna. Vet ju att många bloggare kör järnet med julblommor och dekorationer på sina bloggar redan nu men jag känner att jag har inte lust jag vill vänta och faktiskt hålla kvar på hösten ett tag till för var tid har sin charm. På sista bilden ett par söta änglavingar jag fick av min syster som nyligen var på besök, något överdekorerad med en liten kvist hösthortensia som så klart plockas bort då ljuset tänds :)
 Ha en fin vecka!

6 kommentarer:

Meta sa...

Håller med dig här är det inte heller så vidare med pynt än. Har födelsedag att fira förts med mitt barnbarn men sen ska jag nog vakna till lite.
SÅ söt vingen var
Ha en fin dag
Kram Meta

Hajan sa...

Nej men lite pockar det på i alla fall, hur man skall göra i år
det får vi se, alltid bliver det något, som man inte räknat med

Katarina sa...

Hej Hej :) Kikar in och tittar på dina fina bilder. Man blir glad av dem. Kram Katarina :)

Things and Thoughts sa...

I find your photography very interesting and it was a pleasure to visit your blog.
Nice day!
Olympia

Mamma C sa...

Inga julblommar här heller ännu. Men jag vet att det kommer att bli. För jag har en gubbe som är tokig i hyacinter bland annat.
Kram mamma C

Lenas trädgård sa...

Tycker att Oxalisen också har vingar! Vackra bilder!
//Lena