lördag 25 oktober 2014

Min drömträdgård...









 
Jag fick en förfrågan om jag skulle kunna tänka mej att skriva ett inlägg om min drömträdgård...och det gör jag ju så gärna. Eftersom jag bor i lägenhet i stan och inte har en egen trädgård men älskar blommor och natur så är ju det något jag drömmer om nästan dagligen, i alla fall på sommarhalvåret. Jag älskar ju att titta runt hos er bloggare som har trädgårdar och se hur ni gör och hur ni planerar det hela under vinterhalvåret för det är ju mycket planering och tankar och ideér som skall arbetas med. Jag drömmer om en trädgård helt befriad från släta platta gräsmattor, jag drömmer om en händelserik trädgård med olika små sittplatser där man kan sitta och pyssla med nåt hantverk eller bjuda in till en fika eller leka kurragömma. Jag drömmer om små gångar och mysiga tunnlar genom buskaget och om ett litet lusthus där man kan sitta ifall regnet smattrar utanför. Självklart ska min trädgård ha massor med blommor som blommar i olika månader och avlöser varandra frukter, bär,  Allium, Lavendel, Anemoner, Hortensia, Rosor.....
 

6 kommentarer:

G:a Affären sa...

Då kommer jag gärna till din trädgård och blir sittandes där lääänge. Jag vet att du är duktig med växter så jag har säkert en del att lära. Annars kan jag dricka saft och äta en god bulle. Stanna till solnedgången för att se om hon är verkligen den där vackra varelsen, hon med guld i håret!

Trevlig helg!
Kramar
Cia

Meta sa...

Det låter som en perfekt trädgård att njuta dagarna i får man hälsa på så gör jag det gärna.
Ha en fin söndag
kram Meta

Fågel Blå sa...

Åhhh låter som en mysig trädgård,
underbara bilder du bjuder oss på,
Härligt att få drömma sej bort!
Fin helg till dej
Kram Kathrine

Mamma C sa...

En trädgård i min smak. Skulle själv vilja ha ett lusthus att krypa in i på gården.
Kram Mamma C

Hajan sa...

Lusthuset är ju underbart.
Så vackert tycker jag.
Så mysigt att sitta i och intaga vad som bjuds.

Hoppas på en bra vecka nu med
lite sol också.
kram Hajan

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Å vilken trädgård att önska sig. Ha de gott i drömmarnas värld.
Kram från Maria