torsdag 19 juni 2014

Kransar och midsommardans...









 
Midsommartider och vad som i min värld är betydligt viktigare än snaps och sill är förstås blommor och kransar!! Här kommer ett urval av några från de senaste midsomrarna med min favoritmodell och dotter som dansande midsommarälva (och hennes förra hamster förstås, klart alla får ha krans). Alla  med olika blommor och stilar, man tager vad man haver eller köper lite blommor på torget eller blandar. Jag använder för det mesta floratejp och ståltråd då jag binder kransar och gör en öppning baktill så man kan ställa in storleken, men man kan förstås improvisera och göra det hur man vill. Önskar er en riktigt fin midsommar!

7 kommentarer:

Fia sa...

Underbart vackra och trolska bilder, som fångar midsommarstämningen perfekt♥ Hade tänkt ge mig ut o plocka blomster i detta nu, men här har det varit åska och ösregn större delen av dan tyvärr...Får ge mig ut imorgon bitti istället;) Kram o glad midsommar till dig också! / Fia

Mamma C sa...

Tror inte jag kommer att hinna binda någon krans. Men dina bilder är underbara. Ha en fin midsommar.
Kram Mamma C

Hajan sa...

Vilka pangbrudar, vilka fina kransar, så duktiga Ni har varit

Men det lilla Marsvinet tar ju
priset, det sötaste jag sett.

Ha en fin midsommar nu

kram från Hajan

Högagärde sa...

Så mysigt med kransarna. Härliga midsommartid. Ha det gott. Elisabeth

Fågel Blå sa...

Vilka underbara foton på din vackra dotter, helt lovely!
Hoppas ni får en fin Midsommarhelg
KrammKathrine

lenaiwales sa...

Oh, vilka vackra kransar! Du kan, ser jag! Underbart! Här i Wales firas inte midsommar, men i morgon blir det firande tillsammans med Svenskar i Cardiff. Ska bli kul!

Anci sa...

Det är fint med kransar på Midsommarafton. Jag har tyvärr inte lärt mig att göra någon (än).

Fortsatt trevlig helg !

Kramar
Anci