söndag 27 april 2014

Jag börjar med Elsa....

 
1.



 
2.

 
3.



 
4.
 
I går var jag ju på Rum och trädgårdsmässan i Kista och  jag vill gärna visa lite bilder därifrån. Jag börjar med Elsa.
 1. 
Elsa Billgren hade gjort en utställningsmonter med Vintage i fokus. Eftersom jag själv jobbat med brud och balklänningar i åratal blev jag ju lite smått salig över de vackra vintage-tyllklänningarna i sommarfärger i hennes monter. De vackra antika sängarna som nu fått ett nytt jobb som blomstersängar var bäddade med blomster och grönt.
2.
Floristutbildarna i Västerås hade även i år gjort vackra skapelser, gillar verkligen den hjärtformade dekorationen med kvistrosor och rosa strutsfjädrar samt den mossiga rottingsoffan.
3.
Den rostiga pergolan med massor av Hortensia och skön viloplats skulle jag gärna ha som min egen oas, så vackert (tappade tyvärr bort namnet på vem som gjort den).
4.
Mest udda trädgårdsmöbeln som inte alls var i min stil men ändå lite rolig på sista bilden, ger mej mer lite båtkänsla men är tänkt att stå i trädgården.
 
Det var allt från mässan för denna gången, ha en bra dag allihopa!

7 kommentarer:

Anci sa...

Det måste ha varit en bra mässa ! Många härliga och inspirerande bilder.

Kram
Anci

Arja sa...

Halloj!
Vilka underbara bilder du bjuder på.
Tack! Måste vart hur kul som helst att gå där och bli inspirerad, bara älskar färgerna & klänningarna så vackra.
Önskar dig en fin start på veckan
kram Arja

Mamma C sa...

Det var mycket fina bilder du visade. Sista bilden får mig att tänka på havet faktiskt. Inget man skulle vilja ha i sin trädgård.
Kram Mamma C

Hajan sa...

Vet Du vad, när >>du skrev jag börjar med Elsa, kände man på en
gång. Detta måste vara Elsa Billgren, hon är fantastisk med
sina gamla vackra kläder och möbler.
Det var det vackraste på länge, Tack snälla Du att Du visar, så vi som inte kommer så långt får vara med.
En stor kram från Hajan

Högagärde sa...

Inspirerande. Tack för att jag fick följa med på mässan.
Elisabeth

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, det var vackra klänningar och så sängen med grönt! Roligt att se!

Kram Agneta

HWIT BLOGG sa...

Åh så vackert! Ljuvliga bilder...
Önskar dig en skön helg!
Varm kram,
Titti