måndag 21 april 2014

Grönt och skönt på Ulriksdal...






 
Hade lite påskbesök och vi bestämde oss för att ta en tur ut till Ulriksdal. Vi var inte ensamma där denna soliga lediga dag om man säger så men i de inre rummen och växthusen var det lite mindre med besökare så där kunde kameran få komma fram.  Blev förstås störtförtjust i de rostiga krukorna med lila Penseér och Hyacinter i men även det vilsamt grågröna på översta bilden tilltalade min själ. Men tillslut var det blekt gammelrosa rosor och en annan ljust rosa småblommig  kruka som fick följa med hem för nu ska det påskgula bort! Ha en bra dag!

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilket härligt besök !Underbara bilder .Ha en skön annandag vännen .Kramar Rita

Meta sa...

Det är ett helt underbart ställe att vara på. Försöker att ta mg dit när jag är i trakterna.
Dina bilder är så härliga jag njuter
Ha en fin vecka
Kram Meta

Fågel Blå sa...

Åh så vackra bilder från Ulriksdal, jag har aldrig vart där, men måste bestämt åka dit en dag.
Önskar dej en fin vecka
Kramar Kathrine

Ninni sa...

Vilken vårfröjd! Nu vill jag också köpa nya blommor:) / Ninni ♥

Mamma C sa...

Vilket fint toppenställe Ulriksdal är.
Kram mamma C

Hajan sa...

Vilket härligt reportage , Du är
så duktig med både bild och text.

För 10 år sen var vi ett par ggr om
året just på Ulriksdal. Våra
bästa vänner bodde på Söder i Sthlm, vi var på allt som var värt
att vara på. Men nu är det bara jag och en god vän kvar. Så kan
livet förändras. Men det vet vi ju om . kram från Hajan