lördag 19 april 2014

Blåbärsfärgade ägg...








 
Påskafton och denna dag både målas och äts det väl en hel del ägg i stugorna. Testade en annan variant i år med våra ägg, att färga dem på dem naturligt med blåbär och rödlökskal. Färgen varierar på äggen beroende på hur mycket blåbär eller rödlökskal jag haft i koket, testade lite olika. På blåbärsavkoket som blev kvar färgade jag även några handgjorda bomullspapper och vackra bomullsband och spetsband innan resten slogs ut, blev riktigt fint det med och bilder kommer. Önskar er en fin påskafton!

9 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej Katta!
Underbara ägg och så fiffigt att färga dem naturligt, jag färgade faktiskt mina ägg igår med rödlök och fick en härlig brun färg.
Hoppas du och de dina får en riktigt Glad Påak
Kram Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbar färg på de blå äggen! Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram,
Regina

Christina sa...

Fina ägg! Glad påsk!/Lila-Christina

Villrose sa...

Så lekre farger! Kjenner til løk-trikset, men ikke blåbær. Det må jeg prøve.

God påske :-)

HWIT BLOGG sa...

Åh så fint...älskar dom där färgerna. speciellt den blå! Bra tips, det måste jag testa...
Ja idag har det blivit många ägg, även i godisform! Härligt!
GLAD PÅSK till dig,
Titti

lenaiwales sa...

Fina ägg och fina bilder! Ha en fortsatt trevlig påsk!

Hajan sa...

måste ju säga att ditt collage på äggen är ju superfint.
Jag har aldrig provat med blåbär.
<Men gul och röd lök har jag varit på. Men det är många år sen.

Mamma C sa...

Jättevackra färgnyanser på dina ägg. Ha en fortsatt fin påsk.
Kram Mamma C

Gunsside sa...

Så inspirerende
Veldig flott stilleben av eggene i flotte farger