lördag 22 mars 2014

Urban fägring...













 
Ja det är temat på trädgårdsmässan  Nordiska Trädgårdar i Älvsjö i år. Brukar försöka undvika mässor på lördagar för det är ju då så sjukt mycket folk, och ja det var det sjukt mycket! Mässan hade i år bytt utställningshall och kändes en aning ostrukturerad och rörig, men trots allt i röran kunde man finna vissa godbitar om man letade. Här visar jag en radda bilder på utställningsbalkonger som visades. Den gråtoniga med träsoffor och bark på golvet och träplattor från en granstam som gångstig av Linda Ragnar var nog min favorit. Odla i glasburkar verkar det vara fler än jag som gör :) gillar också odlingarna i tomat och bönburkar samt de röda gamla plåtmöblerna, äppellådor på vägarna som hyllor är med en inspirerande ide så som att ha Rosmarin i fågelburarna vilket jag föredrar mot fåglar. Återkommer troligen med mera bilder.
Ha en bra lördagskväll!

6 kommentarer:

Meta sa...

Härliga bilder, blir lite full skratt känns som ni alla bloggare som jag tittat in hos har tyckt ungefär samma om mässan och fastnat för samma montrar fast ur olika vinklar så jag har nog sett montrarna i sin helhet.
tack för din visning, Mer bilder tas gärna emot.
Ha en fin söndag
Kram Meta

vita zara sa...

Väldigt vackra bilder, gillar barkbilderna och soffan och även bilden med gröna dörren och amerikanska flaggan och tegelväggen.Men mest av allt gillar jag dina bilder nednaför, de sprider en sån ro i själen att se på dem, man ser att du är en skicklig florist. Kram Zara

Hajan sa...

För mig som aldrig varit på en sådan Mässa var ditt reportage
underbart- Det måste ju ha varit
spännande att gå där. Tusen tack för " raddan av bilder ". Nu ficj
ju vi Dönickar vara med och syna.
Tusen tack och kram4914

kråke sa...

Härlig inspiration och bilder!

Kram på dig!:)

kråke

Högagärde sa...

Å så fint. Tänk jag ångrar så att jag inte åkte dit. Jag får satsa på nästa år istället.

Elisabeth

Maliva`s verden sa...

Ja til mer farger, ble ikke mindre inspirert av farger på min tur til Marrakech kan du si. Nyyyydelig bilder som alltid her inne hos deg. Fortsatt god helg til deg fra meg