söndag 19 januari 2014

Söndagsmorgon...





 
Söndagsmorgon  och allt går i sin egen lugna takt, man sover längre och latar sig en stund, äter frukost framför tv:n och tar det bara lugnt. Det känns välbehövligt med den sortens återhämtning. Försöker dock att få upp mina ungdomar ur sina sängar så de inte ligger för länge för då är de ju pigga på kvällen och det blir inte roligt att få upp dem på måndagsmorgonen, någon som känner igen det? Bävar nästan alltid för måndagmorgnarna. Så nu ska jag fortsätta njuta av mitt goda te denna söndag, ha en bra dag alla!

11 kommentarer:

Meta sa...

Ja nog var det en tråkigaste tiden i livet när man tjatade å barnen att de skulle gå upp, nu är det de som får känn på hur det känns när de skall ha upp sina till förskolan. Ja så är livets gång. Jag njuter av mina egna mornar nu varje dag eftersom jag är sjukskriven och inte behöver gå upp tidigt mer än då jag skall iväg på någon behandling eller sånt. Önskar dig en skön söndag
kram Meta

hemma hos lilla mej sa...

Bara älskar söndagar ! Härliga bilder .Njut din söndag vännen .Kramar Rita

Mamma C sa...

Kommer ihåg hur det var när dom var små. Ett evigt pusslande med tider för att allt skulle gå smidigt och bra. Men nu är det bara gubben som jag ska försöka få upp på måndagsmorgonen :)
Ha en skön söndag.
Kram Mamma C

Stefan Praetorius Naurin sa...

Jodå visst gör jag det. Jag väckte sonen 10:30 idag, så nu får han antaglige svårt att somna ikväll. Ha en bra Söndag Katta!

Anci sa...

Jag känner harmoni här !

Kramar
Anci

Anonym sa...

ojj..hamnade här av en slump för första gången..måste bara fråga ..var kommer den "prisma-hänget ifrån? hur fin som helst!
annkristin

Katta sa...

Annkristin, prismahänget kommer från Island. Med vänlig hälsning Katta

Anonym sa...

ok, ja då var den inte lätt att få tag på , men väldigt fin var den :)
tack så mycket för svaret

Högagärde sa...

Härliga söndagar och jobbiga måndagsmornar. Sånt är livet.
Vilken vacker julros du fångat på bild.
Elisabeth

Maliva`s verden sa...

Bonjour madame. Jeg sier det igjen, det er alltid en fryd for øyet å titte innom din vakre blogg. Takk for det du deler med oss....Flink du! Ellers er jeg takknemlig for hver stemme til min nominasjon; sjekk dagens blogginnlegg. klem fra meg

Viola sa...

Nog kommer man ihåg den perioden alltid...men nu är det ju så att man är nattuggla själv så jag kommer aldrig i säng förrän omkring 1-2 på natten och sover till nio-tiden...har ju ingen att ta hänsyn till och Maltes dygnsrytm har jag lagt om så att han följer min :-) ha en skön helg, kram och du...supervackra bilder