onsdag 15 januari 2014

Doften av mandelblom....













 
Här kommer de utlovade bilderna från insidan av Bergianska trädgården. Här kan man vandra runt i olika världsdelar där klimat och växter representerar bla Australien, Kalifornien, Sydafrika, Medelhavet och regnskog. Just nu blommar Mandelblommen i Medelhavdelen (den översta blomman), så vacker! Otroligt skönt att komma in i värmen från kylan utanför och en härlig känsla att stå i tropisk djungel och kika ut på snölandskapet utanför :) Lite tufft förkameran var det dock att komma in i denna ångande värme från flera minusgrader ute, därav de lite dimmiga bilderna.
Ha en bra dag alla!

6 kommentarer:

Meta sa...

Det är ju härligt att bara kunna åka till en annan del av stan så får man en sommar känsla, så länge man är där inne i alla fall.Det finns mycket vackert att se där.
Ha en fin dag
kram Meta

Stefan Praetorius Naurin sa...

Vilka härliga bilder Katta! Det stället vill jag gärna besöka.

Anonym sa...

Har försökt kommentera men det har inte funkat!Men nu kan jag tala om att jag gillar bilderna:)

Arja sa...

Halloj!
Men vilka underbara bilder och vilken miljö. Skulle jag bo närmre skulle jag besökt det ofta ;O)
Ha d gott Kram Arja

kråke sa...

Härliga, härliga bilder:) Den där blomman som bränns verkar ju lite läskig dock;))

Kram på dig!

kråke

Mamma C sa...

Härligt att krypa in i värmen och kolla runt bland alla vackra växter.
Kram Mamma C