lördag 7 december 2013

Den skiraste julrosen...






 
Den sötaste av alla julblommor i mitt tycke är denna sortens Helleborus/Julros, just den här med många små knoppar men utan grova gröna blad. Den ser ut som att komma från älvornas skira värld. Här har den fått bo i en rostig skål med lite mossa runt rötterna.
Andra adventshelgen är här så då plockar jag fram lite mera för att skapa stämning inför julen nu när snön kommit till huvudstaden känns det mer på riktigt.
Önskar er alla en lugn och skön adventshelg!

9 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder som alltid .Julrosen är ju bara så fin .Ha en mysig lördag vännen .Kramar Rita

Meta sa...

Ja den är ju bara såå fin älskar den
Snön har gjort mycket till advent och julkänslan, undrar om den kommer att ligga kvar.
Ska iväg på en liten julmarknad idag känns mysigt med snö denna gången.
ha en fin anda Advent du med.
Kram Meta

Villrose sa...

Nydelig potte med juleroser!
Ha en fin adventshelg

G:a Affären sa...

Jaha, det finns en sådan variant också. Jag tror inte jag sett den tidigare men blommorna kommer mer till sin rätt utan en massa blad.
Den rostiga skålen och tapeten i bakgrunden är också så fina!
Önskar dig en fin andra advent!

Kramar
Cia

Maliva`s verden sa...

Helt enig...og lekkert der den står oppe i den flotte urnen. Vakkert og rustent.....der liker vi ;o) Fortsatt god 2.advent! Klem fra meg som sitter og lakker neglene klar for julebord med mine kollegaer.

Fågel Blå sa...

Så vacker Julros, och så skir och fin.
Önskar dej en fin Adventshelg
Kramar Kathrine

Mor Inger`s hus sa...

NYYYYDELIG !1

Arja sa...

Halloj!
Håller med att den är vacker och så fint med det rostiga till.
Du undrade om mina ljusslingor, dom nya jag köpte har tre lägen och mittenlägt gör att dom täds själva osv, timern är "inbyggd"
Njut 2:a advent kram Arja

Stefan Praetorius Naurin sa...

Mycket vacker och fina bilder Katta. Jag har förresten flyttat min blogg. Välkommen dit.
Med vänlig hälsning, Stefan.