lördag 21 december 2013

Dan före dan före dan före dopparedan...







 
Så här dan innan fjärde advent och bara ett par dar kvar fram till julafton känner jag ett ovanligt lugn, stressar ingenting faktiskt. I går fick barnen jullov vilket vi alltid firar med en fika på stan men i år blev det med sushi i stället, funkar bra det med. Nån gran har vi inte skaffat men vill vi ha så hinner vi, det är lugnt kanske vi struntar i granen och kör en maffig bukett Amaryllis i stället. Pepparkaksdegen är färdig och avsmakad så det inte är nåt fel på den ;) den köpte jag i går på mataffären för en tia :) kanske vi till och med bakar kakor av den. Julklappsinköpen har gått så smidigt i år, först har jag kollat in vad jag ska köpa på nätet sen åkte till 2 butiker för att inhandla dem, sen klart. I dag har jag en julklapp att köpa (vet precis var) och en bukett att binda sen ska jag bara ha det lugnt och skönt och det är precis vad jag behöver. Hoppas ni tar det lugnt därute och att ni får en riktigt fin fjärde adventshelg.

8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Låter himla mysigt att slippa jäkt och stress ! Härliga bilder.Ha en skön lördag fina du .Kramar Rita

Stefan sa...

Så julmysigt och vackert. Ha en riktigt bra Lördag!

Meta sa...

Tänk om alla tänkte som du vad fridfullt det skulle vara på stan då. Nu rusar alla hit och dit jagar paket och mat. Huga vad det är trångt överallt och köer. Vi tog en fika och njöt av alla som jagade hihi.
Nu är jag hemma och ska fixa lite mat, mannen har lovet att städa.Jag , Jag ska vila min rygg.
Ha en fin fjärde Advent
Kram Meta

Maliva`s verden sa...

Nyter synet av dine vakre bilder K......kos deg, så titter jeg nok innom før den 24 igjen tenker jeg;o)
Juleklem fra meg

Hajan sa...

Extra vackert som vanligt hos Dig.
Jag har inte styrt så mycket, men
det bliver Jul i alla fall.
Skall fira hos min dotter och måg.
Där bliver stugan full som vanligt.
>Ha det gott önskar Bloggvännen
Harriet

Mamma C sa...

Varför ska man stressa det blir ju jul i alla fall.
Kram Mamma C

Anci sa...

GOD JUL !
Ha en riktigt skön och mysig jul.

Kramar
Anci

Sussie sa...

Hej, och God jul!!

Vilka underbara tapeter med små rosor.. Vart har du köpt dom??
Tacksam för svar ;)

Jul kramar

Sussie