fredag 22 november 2013

Stjärnor och mässing...




 
Kanske någon undrar om jag börjat jobba på ljusfabriken, känns som jag mest visar en massa ljus här nuförtiden :) Men vi älskar väl ljus allihopa eller?
Måste bara visa den nya ljuslykta jag köpte med insida av mässing och utsida i svart som mest liknar en plåtburk med en massa små hål i. Den kastar så vackra ljusspel på väggen när man tänder ljus i den. Jag köpte min på Åhlens men den är säkert lätt att fixa en liknade själv av lite färg, spik och en gammal konservburk. Jag gjorde det lätt för mej helt enkelt.
Stjärnor och mässing är min grej till årets advent, vad blir din grej?
Adventsblommorna på bilden längst ner är ett par år gammal men det gäller att skaffa sina lökar nu om de ska slå ut i tid, annars är ju inte knopparna så dumma heller.
Ha en bra fredag alla!

7 kommentarer:

Meta sa...

Du kanske är sponsrad av någon ljustillverkare snarare. Hihihi.
De där lyktorna minns jag från min ungdom(oj låter som jag var 100 minst)
Vi gjorde dom alltid till hösten.
Vackra är de med sitt sken och skuggspel. Visst måste man göra det lätt för sig bland, tiden räcker inte till allt man vill.
ha en fin helg
Kram Meta.

Stefan Praetorius Naurin sa...

Den är verkligen fin, en sådan vill jag också ha! Ha en riktigt bra helg Katarina.

Meta sa...

Hej. receptet finns i Hus och Hems sista tidning.Vill du inte köpa tidningen kan jag skicka receptet till dig
Lycka till de är jättegoda.
Kram Meta

Hajan sa...

JAG VET ATT DET ÄR GULD SOM GÄLLER I ÅR, DENNA LILLA LJUSGROTTA VAR JU UNDERBAR,
dET BLIVER ATT LETA IGEN, I GÅR LETADE JAG EFTER EN FIN BORDSLYSTER JAG HAFT, HAFT SKRIVER JAG FÖR DEN FINNS INTE LÄNGRE. JAG HAR NOG GIVIT BORT DEN
TILL NÅGON SOM TYCKTE DEN VAR SNYGG. MEN NU ÄR DET NÄSTAN ATT JAG ÅNGRAR MIG, IBLAND ÄR
JAG SÅ DÄR ATT JAG STRÖR MED GÅVOR. MEN DET BLIVER JUL
I ALLAFALL, FÅTR TAGA NÅGOT ANNAT I MINA KARTONGER.
TREVLIG FREDAG ÖNSKAR HAJAN

Viola sa...

Länge sen jag var och hälsade på er alla, men som vanligt slår det mig att vi alltid kärar ned oss i samma läckra färger, ha en fin helg, kram

Anci sa...

Bara så vackert !

Kram
Anci

Mamma C sa...

Vackert som bara den. Vet inte vad jag hittar i mina kartonger att plocka fram. Kanske finns några mässing och guldföremål.
Kram Mamma C