måndag 11 november 2013

Smyga in känslan....

 
 

 
 
I dag på morgonen är vi nere på några minusgrader här hos oss vilket känns helt normalt för den här månaden och det känns helt rätt att planera lite smått inför advent. Jag försöker liksom smyga den in i bland med sånt som ger en känsla av advent utan att egentligen vara det.
Jordfärger och mässing tycker jag skänker den känslan, en känsla av värme.
Lampor, lyktor och ljus förstås ger den absolut bästa känslan och sen kan man ju smyga in lite små blomlökar utan att det känns för mycket.
Min utomhusplantering har jag dessutom försett med en ljusslinga med batteridrivna ledljus, den står under tak och riskerar inte att få vatten i sig från regn. Självklart kör jag med laddningsbara batterier.
Mina egna inre batterier har jag dock inte hunnit ladda denna helgen, önskar varje helg hade en obligatorisk spa och vilodag ;)
Ha en bra vecka alla!

5 kommentarer:

Meta sa...

Nä då det blev ju ingen vila här heller denna helgen. får jobba på det till nästa kommer.
Det är rätt skönt att smyga in advent tycker jag med får nog bli lite i veckan
Ha en fin vecka
Kram Meta

Our photos sa...

Beautiful photos!
Monday greetings, RW & SK

Mamma C sa...

Snart är man hemma och får börja pyssla till det lite inför jul. Men just nu känns det så långt borta i värmen.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Fina bilder som alltid! Är det ljusen du fick förra julen som brinner än?
Inger

Katta sa...

Japp, det är dom Inger. Mycket bra låda det där :)