måndag 18 november 2013

Rosenknoppar i november...








 
En salig blandning bilder att starta veckan med. Blir så efter en helg som bjudit på bla solsken, kallblåst, snuva, skapande, ljus och värme.
Blev förundrad i går då jag såg i den här rabatten med små rosa rosenknoppar som blommar som bäst just nu så här långt in i november. Så söta så man skulle kunna få vårkänslor om det inte vore för det råa vädret som fick mössan att nästan blåsa av huvudet och man kände sig ruggig ända längst in i kroppen.
I dag tar jag hand om min förkylda dotter och hoppas vi kan pyssla lite tillsammans. Ha en bra start på veckan alla!

6 kommentarer:

Stefan sa...

Så fina bilder! Ha en bra Måndag Katarina!

Mamma C sa...

Läst på andra bloggar att en del rosor blommat om igen. Har inte gått någon runda i min egna trädgård sedan vi kom hem. Kanske har någon rosenknopp jag med.
Kram Mamma C

Meta sa...

Visst är vår värld förunderlig, men glad blir jag; gillar inte så mycket snö och inte före advent i alla fall.
Jag blir så glad av dina bilder.Här är det krassligt med så jag kurerar så gott det går.
ha en fin dag
kram Meta

Fia sa...

Ja, nu börjar man undra ifall kylan kommer innan december...Våra snöbärsbuskar har börjat skjuta nya skott i tron att det är vår, verkar det som;) Man får väl rädda in dem i huset sen, o sätta dem i vas ♥ Ha det gott! Kram fia

Hajan sa...

Det är fler än du som förundras Det är konstigt med vårt väfer och våra växter. Det är ju November, väldigt varm höst.
Men det kommer nog, det har man läst och hört från Norr.

Ha det bra, bland dina fina växter
kram fån Hajan

G:a Affären sa...

Men visst förundras man över rosorna! Jag åkte till graven för att ta bort en buske men den stod i full blom med fem blommor, det är nästan så man blir religiös!

Kramar
Cia