fredag 1 november 2013

Ritualer...





 
Så var då allt halloweenande över för denna gången och nu går vi in i en allahelgonahelg i stället, tycker det är viktigt att skilja på dem två.
Hela veckan här har varit mörk och murrig men i dag ser det ljusare ut och även här hemma har vi haft en "ljus" morgon, ljus denna årstiden är ju lite rituellt för oss.
Ni som hängt med ett tag kanske vet att jag är beroende av doftljus och testar ett för mej nytt ljus just nu från Rituals med doft av lavendel och eukalyptus, doftar härligt och utlovas att brinna i 50 timmar.
Sist men inte minst familjens lilla gullemus i nävarna på min son så med det önskar jag er alla en riktigt skön fredag!
 
Titta gärna in på blommig fredag genom att klicka på länken nedan...

17 kommentarer:

Christina sa...

Vilken gullig husmus! Liknar en liten hamster!! Nu ärret mysigt att tända ljus! Och luktar dom dessutom lite gott, är det ett +/lila-Christina

Katta sa...

Christina! Du har helt rätt det är faktiskt en hamster :)

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej,
Så söt Hamster!
Önskar dej en fin Alla helgona helg
Kramar Kathrine

Anette i Torsåker sa...

Vilka underbara rosor! Fast det där husdjuret det får ni gärna behålla för er själva, liite söt i alla fall.
/Anette

Anci sa...

Nu kom jag på att jag ska köpa ljusslingor, blommor och klappa min fina katt. Allt tack vare ditt inlägg :)

Kram
Anci

Our photos sa...

Beautiful are your photos!
Greetings, RW & SK

Hajan sa...

Det var ett litet rart kryp Ni har ,var det en liten Mus, eller var
det ett Marsvin, spelar ingen roll. Så trevligt att Du tycker man skall skilja dessa dagar. Det
tycker jag med, särskilt första året nu
som vi inte haft min make med. Men så är ju livet, ha det bra kram

Meta sa...

Vackra bilder som vanligt jag njuter. Musen är inte min favorit.Däremot rosorna de njuter jag av.
Ha en fin helg
Kram Meta

Veronica sa...

Ja det är verkligen viktigt att skilja på dessa 2 festhögtider och fortsätta med vår fina tradition med allhelgonahelg! Att tänka på dem som inte finns med oss längre och tända ljus för dem....
Jag hade så gärna tänt ett doftljus med lavendeldoft men jag är doftallergiker och än så länge har jag inte hittat ett enda doftljus jag tål :(

Ha en skön helg!

//Veronica

g sa...

Vilka härliga rosor, underbar färg!

Mamma C sa...

Klart man ska skilja på dessa grejer. Ha en fin och bra helg, och doftljus är nästan ett litet måste bland alla andra värmeljus.
Kram Mamma C

Berit sa...

Underbara rosor och en söt hamster.
Ha en underbar dag!!!

Browneyedgirl sa...

Underbara rosor =)
Och sötaste hamstern...
Hittade till din blogg och önskar dig en fin dag....

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Halloj!!! Å jag var ju bara tvungen att läsa igenom ...ha missat några inlägg o jisses vilken inspirerande blogg du ha o vilka bilder du ta sedan...Måste fråga redigera du dina bilder eller kör du dem i något program...vad har du för kamera...jag blir alltid alldeles såld när jag är inne hos dig!!!! Ha en fin helg kram från Maja

Katta sa...

Tusen tack Maja! Jag har en Canon eos 1000d. Ibland men sällan redigerar jag mina bilder men då mest för att överdriva dem färgmässigt tex som i inlägget "oktoberdrottningen" eller för att göra bilderna svartvita. Det gör jag i Paintnet som är ett gratisprogram man kan ladda ner lagligt från nätet. För att få bilderna i en mjukare ton använder jag ett objektiv som heter Canon ef 52mm.
Kram Katta

Pilgrim sa...

Vilken skön stämning! Såg bilderna från kyrkogården, jättehäftiga.
Kram Hélena

G:a Affären sa...

Läste vad Maja skrev och även ditt svar. Här är ju en till som beundrar dina foton, inte minst hur du fångat sonens varsamma händer kring söta hamstern. Det finns så mycket känslor i många av dina foton, jag älskar det!

Kramar
Cia