tisdag 5 november 2013

På stan...








 
Ibland så händer det att kameran får följa med på stan, vist har jag en i telefonen också men den används i stort sett aldrig inte min grej liksom. Här kommer några novemberbilder från en gråruggig men fortfarande blommande stad. Blommorna lyser upp i Berzelii park fortfarande.
Birger Jarlspassagen är ju så mysig och för mina tankar till Paris. Den lilla vasen som liknar en Vallmokapsel i fönstret på Melanders blommor måste jag bara skaffa mej.
Värmande god chai är ju ett måste för mej en sån ruggig dag på stan.
The new face of face! Tycker Face i Sturegallerian lyckats riktigt  bra med sin skyltning under halloween :)
Den söta lilla blomman i slutet har jag inget namn på tyvärr, jag är ju ingen trädgårdexpert precis men kanske någon av er vet.
Det var allt för i dag, nu ska jag ut i det ruggigaste av ruggiga väder men det ska inte få sänka mitt humör så ha en bra dag allihopa!

7 kommentarer:

Meta sa...

Det bästa med att ta kameran med är att man upptäcker en massa nytt man inte har lagt märke till innan. Blomman är en höstanemon.
Ha en fin dag i det gråa vädret
Kram Meta

Katta sa...

Tusen tack för svaret Meta :)

Mamma C sa...

Använder sällan mobilkameran jag heller.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram mamma C

Hajan sa...

Vilken underbar tur Du tog oss med på. Jättevackra bilder
på gatorna med, alla de gula och rödaktiga löven.
På sidan här sitter ju den sötaste lilla prinsessa. Jaa jag vet
att den bilden har funnits länge
men så söt den är.
kram från Harriet

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =)
Jag brukar mumla att jag inte har kameran med mig, sen kommer jag på att jag har en jättebra kamera på mobilen....
Kram och ha en fin dag

Our photos sa...

Beautiful are your photos!
Greetings, RW & SK

kråke sa...

Härliga bilder och den där vasen är ju såååå vacker!:))

kram fina!

kråke