torsdag 7 november 2013

A cup of light...



 
Dagens  DIY eller på ren svenska ett litet gör det själv tips för ljus som jag såg någon stans på nätet men tyvärr inte minns var. Har modifierat den till min egen med ett värmeljus i stället för litet stearinljus. Den udda gamla kaffekoppen har jag fäst på en upp och nervänd kakform med hjälp av limpistolen. Inuti ligger en kakform för  värmeljuset som man bara kan plocka bort om man vill. Det vita porslinet i koppen reflekterar ljuset så det lyser upp rätt så bra.
 I bakgrunden ligger en av mina anteckningsböcker som alltid finns med mej och skissas i, kan knappt leva utan min skissbok.
Sist men inte minst upptäckte jag en vacker text då jag tänt mitt doftljus från Rituals som jag inte ens lagt märke till i början så med det önskar jag er alla en fin dag!
 
(för att se hela bilden är det bara att klicka på den)

5 kommentarer:

Torprosen sa...

Väldigt trevligt tips som jag nog får testa..
Måste bara fråga var du hittat din söta ros på "pekaren".Den är supersöt tycker jag!Ha en go dag!
Kram Susanne

Fågel Blå sa...

Åhh tack frö det tipset fiffigt!
Önskar dej en härlig fortsättnng på veckan
Kramar Kathrine

hemma hos lilla mej sa...

Vilket mysigt tips ! Det var jättefint .Ha en skön torsdag vännen .Kramar Rita

Meta sa...

Oj vad det finns mycket fint pyssel. skulle bli mer än fullt om jag gjorde allt som jag gillar och vännerna skulle nog bli tokig av det också. Koppen var fin.Vad härligt att få en så fin överraskning när man tänder ljuset.
Ha en fin dag
kram Meta

Mamma C sa...

Vilken söt värmekopp :)
Tack för ditt tips.
Kram Mamma C