måndag 16 september 2013

Kaxig bukett...





 
Eryngium, opium, hyperikum.... det låter nästan som en trolldomsramsa eller innehållet i någon konstig magisk dryck. Men i det här fallet är det bara innehållet i min bukett jag gjorde till sonens fjortonårsdag i går :) Eryngium eller Martorn som den också heter på svenska är den blå läckra tisteln, Hyperikum är de vita bären och Opium är ju förståss Vallmo. Vet i ärlighetens namn inte vilken sort dessa Vallmokapslar tillhör dock. Ja just det, lite Hortensia finns ju med också. Tanken var i alla fall att buketten skulle bli lite oblommig, tuff och kaxig nog att ges till en fjortonårig kille på födelsedagen, själv älskar jag dessa tistlar och skulle tom lätt kunna ha dem i en brudbukett.
Ha en bra dag !

8 kommentarer:

Hajan sa...

Buketten är så kaxig, det kan den gott vara. Så fint Du satt den
tillsammans. Ursnyggt, tycker jag.
Du och dina jättefina bilder är underbart.
En blygsam kram till den kaxige.


Hajan

hemma hos lilla mej sa...

Bara så kaxig och läcker bukett .Önskar dej en skön måndag och en härlig start på nya veckan .Kram Rita

Margareta, Holmsunds blommor sa...

Kaxigt och snyggt.

Meta sa...

Verkligen bra tänkt. Det får ju inte vara för flickigt till en tonåring. Är han lika intresserad som du så förstår han nog tanken.Ska nog försöka ta mig till kolonin och ta med lite blommor hem jag med.Blir så inspirerad av dig
Ha en fin vecka
Kram Meta

Mamma C sa...

Håller med föregående skrivare. Den är superkaxig och jättesnygg.
Kram Mamma C

Fågel Blå sa...

Superläcker, verkligen kaxig!
Have a nice week
Kathrine

Viola sa...

Superhärliga färger, tuff och vacker...eller kanske närmare vild och vacker :))) kram

G:a Affären sa...

Vilken annorlunda bukett, jag tror säkert din son uppskattade den på sin födelsedag! Grattis till hans nya år!
Du är så otroligt duktig med att arrangera blommor, ja annat också. Och det märks också att du gillar att sätta ihop färger, former och fota, det blir så himla bra!

Kramar
Cia