tisdag 10 september 2013

Inspirerande fikon...





 
Vacker mat, frukt och bär kan inspirera mej. Inte bara till att äta då förstås ;) utan mera allmän inspiration för att de är så vackra. Som fikon tex älskar dess form och färg och de ser hur läckra ut som helst då man öppnar dem och en favoritdoft på doftljus är just fikon. Fast ska jag vara ärlig  tycker jag inte de är så goda men de går ju att äta i alla fall.
Det vackra turkosa fatet fick jag av en vän som jag vaktat katterna till.
Ha en bra dag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har faktiskt aldrig smakat färska fikon. Men visst ser dom läcker ut!

Meta sa...

Det var vackra bilder på fikonen. Håller med de är inte så goda som de ser ut men mina egenodlade smakar lite bättre.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Hajan sa...

Håller med dig så vackra De bliver på bild.
Så gott det ser ut med.

Mamma C sa...

Färska fikon är bara goda med något annat tillbehör till dom tycker jag. Men snygga bilder har du fått till.
Kram mamma C

Fågel Blå sa...

Så vackert, och goda också!
Önskar dej en fin Dag!
Kramar Kathrine

Fia sa...

Älskar utseendet på fikon o kronärtskockor, men smaken kan man ju diskutera;)) Dock är ju fikonmarmelad gott iaf! Ha en härlig höstkväll ♥ Kram fia