torsdag 19 september 2013

Återvinning för syns skull...





 
Uaachhh vilket eländigt väder vi har, blött och kallt och hemma har elementen behövts sättas på.
Mysa inne står högt i kurs nu så tända ljus och mysiga plädar och fårskinn känns helt bra för tillvaron. Det gigantiska pärlhalsbandet på min torso Daisy är återvinning från axelbanden på en gammal väska med dålig funktion, de stora pärlorna i svartlackat trä liksom bara rullade av hela tiden, sjukt irriterande och opraktiskt. Så de fick bli ett halsband med tofs av ullgarn som dekoration på Daisy i stället, en dekoration för ögat. Ha en bra dag alla!

7 kommentarer:

Hajan sa...

Det var väl en bra återvinning.
Det är faktiskt lite rått inne.
Ändå har vi fått lite värme på.
Här går det ju på automatik, sitter på ytterväggen som läser av
om det skall bli någon värme.

Eljest är dagarna fina här ännu, vi
har inte haft något regn att tala om. Men väder-rapporten talar ju om massor med regn.

kram Hajan

Meta sa...

Kan mycket väl förstå att det inte ville sitta på axeln. Du valde ett bättre alternativ tycker jag
Har du använt Publicher någon gång?? Skulle vilja veta hur man kopplar det till Blogger.
Ha en fin fredag
kram Meta

Mamma C sa...

En toppenfin återvinning blev det ju.
Kram Mamma C

Ninni sa...

Jättefint tycker jag:) Så skönt när något som irriterar kan bli något som glädjer istället. Kram/Ninni

Ninni sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Högagärde sa...

Ja vi har också fått börja elda för värmens skull inte bara för att få varmvatten. Det är väl lika bra att börja vänja sig.... suck.

Söt bukett i förra inlägget. Jag gillar kompakta buketter

Elisabeth

Fia sa...

Kanonsnyggt med halsbandet på ♥ Själv har jag hängt en fransväska på min "Daisy", ifall hon vill ut o gå en sväng;)) Ha en härlig lördagskväll! Kram fia