fredag 23 augusti 2013

Det bästa man har...




 
Så var första skolveckan avklarad med alla nya rutiner för barnen. Sonen är ju en stor kille nu och har börjat åttan!! och dottern i fyran på en helt ny skola med en ny lång väg att ta.
Cyklar med henne på morgnarna för det är enklaste sättet att ta sig dit, men vågar inte släppa henne själv ännu pga den trafiksituation som råder i den här stan.
Gator som är uppgrävda så man måste korsa fram och tillbaka trots att skolan ligger på vår sida, och så är det ju många fler än oss som cyklar och några cyklar fort, väldigt fort! Jag blir faktiskt riktigt rädd för deras framfart och det känns inte riktigt tryggt men mest rädd blir jag nog ändå för de som går och rätt som det är tar ett kliv rakt ut i cykelbanan utan att se om det kommer en cykel och  utan nån som helst förvarning bara står de där, då gäller det att reagera snabbt. Men vad är då bäst? Att tvärbromsa och riskera att någon cyklar in i en bakifrån eller att sväng in på gångbanan i stället, men om någon går där då?  Men vi cyklar i alla fall lugnt med hjälmar på och jag är glad över att se så många vuxna som faktiskt använder hjälm.  Men ärligt, jag är ändå rädd att någon ska cykla på mina barn för jag lär dem hur de ska göra men vad hjälper det. Hittade
denna sidan Insplanet där man kan jämföra försäkringar. Skall kika
närmare på den senare idag.
Ha en bra fredag alla!!
 
(Redaktionellt samarbete)

4 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Så härliga bilder på din vackra dotter,
förstår att du är orolig, det är en hemsk trafik i Stockholm, men du verkar så trygg och go,och tar hand om det hela på ett fint sätt.
Önskar er en fin och mysig helg
Kramar Kathrine

G:a Affären sa...

Så stor din söta dotter blivit, men inte stor nog att hålla koll på allt i trafiken. Jag förstår din oro.
Hörde att det blivit problem med cyklisternas framfart så de har börjat bötfälla dem för fortkörning! Och så hörs de inte.
Hoppas din dotter trivs på den nya skolan, undrar om det kan vara Högalid? Jag jobbade på den skolan en kort tid.

Trevlig helg!
Kramar
Cia

Hajan sa...

Jag förstår att Du är orolig för tösen i trafiken. Jag är väl inte klok, låg och tänkte på vår nya
familjemedlem (nyfödd), oj när han skall börja skolan. Vilken lång väg ? Du förstår sådant sköter nog de om, Då finns väl inte jag kvar i livet, när han skall börja skolan. Det måste ju vara något fel
på mig, som undrar över det.
Ni har mer höst än oss, så mycket
löv i trappan. Fina bilder som vanligt.
kram Hajan

Mamma C sa...

Vilka fina bilder på dottern. Klart man är orolig för att släppa iväg sina barn. När det är så livlig trafik.
Kram Mamma C