lördag 4 maj 2013

Färg och form...




 
Pågående projekt här hemma just nu med ull och med akrylfärg. Älskar ju att forma, leka med färger. Något nytt för mej är att just måla med akrylfärg på canvas, började förra helgen och känner att det är riktigt roligt men dock helt annorlunda från att måla akvarell eller med pennor som jag alltid gjort tidigare men som sagt mycket roligt. Så här ska målas i helgen och så ska jag förstås ut i solen som skiner därute. Ha en bra lördag!
Work in progress right now, some stuff in colourful wool and acrylic painting. Last week I bought some canvas and acrylic paint and for me thats a new way to paint since i´ve usally paint with aquarelle or pencils but it´s fun. Have a nice day!

7 kommentarer:

Hajan sa...

Hej den sista bilden i ditt
collage, var väldigt vacker där
bakom lampfoten. Vet Du den kom mig att tänka på
Heliga Birgitta.
Fint som vanligt. Tack från
HAJAN

Mamma C sa...

Jätte skoj att måla och kan vara ute också är det ju bara ett stort +.
Kram Mamma C

Meta sa...

det är kul att exprementera. spännande att se vad det blir.
Ha en fin kväll
kram Meta

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbart med färger .Spännande att få se vad det blir.Ha en skön lördag.kram Rita ♥

Fågel Blå sa...

Åhh så härliga färger!
Ösnkar dej en fin Helg
Kramar Kathrine

Arja sa...

Halloj!
Färg & form det gillar jag :O)) men att måla ... där är jag helt usel! Men din tavla däremot vill jag gärna se när den är klar, duktig du är!
Ha d gott kram kram Arja

Blan betong och gammeldags pioner sa...

hej hopp!!! Jisses vilken kreativitet du besitter...du är ju helt otroligt duktig på att måla!!!!! Visst är det härligt med ledighet...tyvärr måste jag jobba lite på fredag men i morgon blir en härlig latadag!!!! Kram från Maja