fredag 12 april 2013

Trädgårdskänsla inne...




 
De säger att det ska bli vår i helgen och jag hoppas de har rätt. Det ska bara tydligen regna i ett par dar först och det känns faktiskt välkommet det med för här är det så dammigt och torrt. Tills det blir riktigt varmt kör jag med lite trädgårdskänsla inne det är mysigt det med, inte för att jag har så galet mycket blommor men det är känslan som gör det. Här är det favoriten Hortensia, ett Myrtenträd och en doft-Jasmin och jösses vad den Jasminen doftar!! Och de kräver sin omvårdnad och mycket vattnig dessa varelser så det gäller att inte glömma bort dem. Trädgårdsmässa är det ju i
 helgen igen men jag ska inte gå denna gången. Önskar er alla en trevlig kreativ fredag!
English...
Spring is on the way but still it´s chilly so I try to have the garden feeling in doors instead ;) Wish you all a nice creative friday!

7 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej som alltid!
Kanske skönt med lite regn, behövs för att allting skall väckas till liv igen!
Önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder som alltid.Hoppas att värmen kommer snart.Börjar bli för segt.Ha en mysig fredag vännen.Kramar Rita ♥

Arja sa...

Halloj!
Här regnar det också idag, men tycker att det är rätt skönt, rensar upp all torr sand som ligger på vägarna.
Nu blev jag nyfiken på din doftjasmin, finns det även som krukväxt? Har en buske utomhus och bara skar den doften!!!
Trevlig Helg kram Arja

Meta sa...

Här har det regnat hela dagen, visst är det bra snön försvinner kan man se till och med. hoppas bara att det blir nu och inte resten av våren.
det är allt bra fint att kunna ta in växter och trädgårdskänslan för att få tiden att gå lite fortare,
ha det så fint
Kram Meta

Christina sa...

Tänk.... om våren kan komma på söndag! Det skulle vara jättehärligt!/ Gillar jasmin den luktar sååååååå gott!/lila-Christina

G:a Affären sa...

På kvällspromenaden hörde jag koltrasten på flera håll så nu måste värmen vara på gång! Även om det både regnade och blåste så var det skönt, allt utom kyla är välkommet.
Då förstår jag varför jag tagit kål på några Jasminer, brist på vatten!

Önskar dig en fin helg!
Kramar

Anonym sa...

Fina bilder!
Inger